Sljedeci tekst ce predstavljati izvor inspiracija svih malogradjanskih kolumnista i pisaca.Idem dalje od toga,pa kazem da ce ovakav reisov "ispad"(u ocima zatucanih masa) obiljeziti 2009.godinu (po pitanju reisa Cerica).Naravno,sada treba biti mudar:Ne mozes napadati reisa sa pozicije Islama jer je ovo 100% legitiman muslimanski zahtjev.vec iz pozicije straha – straha od mudzahedina,terorista,nazadnosti itd itd itd
SARAJEVO – Istup poglavara Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini Mustafe Cerića o tome da šerijat treba institucionalizirati kao sastavni dio prava muslimana izazvat će veliki broj reagiranja, prije svega u otvaranju rasprave o ustavnim promjenama u zemlji koje bi se trebale odvijati u okviru prudske trojke.
– Šerijat je za muslimana moralni kod koji ga potiče da čini dobro i da se kloni zla. To ne samo da nije u suprotnosti s državnim Ustavom, koji ima cilj osigurati prava svih ljudi bez obzira na vjeru i naciju te da im osigura mir i sigurnost u kući, na poslu i na ulici.
Nije toliko važno kako ćemo zvati ustav, važno je da taj ustav jamči, štiti i razvija vrijednosti bez kojih nema zajedničkog života među ljudima i narodima, rekao je reis Cerić u predavanju na Katoličkoj akademiji u Berlinu govoreći o temi “Šerijat i muslimanski društveni dogovor u Europi”.
Reis Cerić je pri tome “načelno” poručio da šerijat nije državni ustav, no istodobno svoje zagovaranje institucionaliziranja vjerskog koda ponašanja muslimana u najviši akt države povezao je sa stradanjem Bošnjaka u Srebrenici! - Za žrtve genocida u Bosni i Hercegovini bilo je najvažnije da su ostali živi. Zato strahovi koji se šire po Europi nemaju uporište jer u Srebrenici nije bilo šerijata, naglasio je poglavar Islamske zajednice, piše Večernji list.
Ovo je kontinuitet promišljanja poglavara Islamske zajednice u BiH koji je ranije zagovarao da svi muslimani u Europi imaju jedinstvenog vjerskog i političkog vođu.
Ovakve inicijative i ranije su bile prisutne u dijelu bošnjačke politike BiH. Jedna od najozbiljnijih je izražena i u pisanju pokojnog bošnjačkog lidera Alije Izetbegovića koji je otvoreno progovorio o muslimanskome pitanju kroz Islamsku deklaraciju.
Šerijat se odnosi na skup pravila, odredbi, učenja i vrijednosti koja upravljaju život muslimana u osobnom i društvenom životu čije je izvorište u svetoj knjizi muslimana Kuranu. Šerijat propisuje i pravila ponašanja muslimana u politici, društvu, gospodarstvu, pravu.
Na stranu sto se u NAPREDNOJ Europi vec duze vremena vode diskusije o temi uvodjenja Serijata u EU legislativu.
Eh ucenjaku ovo si bas dobro naglasio
“NAPREDNOJ Europi vec duze vremena vode diskusije o temi uvodjenja Serijata u EU legislativu.”
Mislim da ce jos dugooooo voditi diskusije o temi uvodjenja Serijata.
I da mi je vidjeti koja ce Evropska drzava uprkos sirenju Islama kao najbrze rastuce religije,prva da uvede Serijat.
Mozda Italija,Njemacka,V.Britanija o kojoj je nas ucenjak vec pisao da je na putu da uvede serijat.
Nagradno pitanje je ko ce prvi???
A predlazem da se otpocne sa kampanjom da Mustafa Ceric tada postane kandidat i bude izabran i postane vjerskih poglavar svih muslimana u Evropi…
Valjda bi tada i BH vidjela nekog selameta od Mustafe Cerica..
a što će nam šerijat kad taj isti rejs ima obraza pitat djete od 9 godina je l se nadržalo hodžine kite u rukama, te bi l ta napucana, te kad SUD utvrdi da JEST,onda on sve to fino popiša 🙂
djete drago, ne bi 3 čovjeka živa od vas balija ostala, koliko ste gre3šni i iskvareni i pogani, 3 kažem, a i za to se bojim…
1.Neko me morati popustiti (pred Turcima,Pakistancima itd).Korisno je pogledati video klip “Imigration” koji kruzi na Youtube-u.
2.Umorni,vjerujem da si tu informaciju dobio od “SUPER UHA”.Da li uopse znas kako se doslo do te (dez)informacije tj da li si citao “Oslobodjenje” ?
Članak je, bezbeli, prenesen sa ustašoidnog “Pincoma”.
Koje s*anje!
Znaju li ova gospoda (i drugovi, koji će garant odmah oplest po reisu) da je građanska i sekularna (ali i dominantno katolička) Austro-Ugarska institucionalizirala šeriat u Bosni i Hercegovini, putem šeriatskih sudova, nadležnih za privatnopravne poslove muslimana u BiH, koji su radili paralelno sa građanskim sudovima (i bili financirani iz budžeta!). Znaju li oni da je instituciju šeriatskih sudova i šeriatskih sudija zadržala i Kraljevina SHS/Jugoslavija, nakon 1918., koja je čak uvela i novu instituciju – imama matičara. Znaju li oni da su te institucije postojale sve do iza 1945., kada su ukinute od strane komunističkog totalitarnog režima (koji je sve segmente života nastojao staviti pod svoju kontrolu)?
Prema tome, ja jesam za institucionalizaciju šeriata na sličan način, što se ne kosi sa normama sekularne države. Sekularna država u našem slučaju nema alternative, ali sekularizam nije ono što neokomunisti, wannabe ljevičari i svakojaki odrodi podrazumijevaju pod tim pojmom – zabrana vjeronauke, marginalizacija vjere, itd.
Klip sam gledao zato sam i naglasio
Usprkos islamu kao najbrze sirece religije.
smatras li ti da ce tradicionalna vecinom katolicka Evropa popustiti pred najezdom emigranata iz Pakistana,Maroka koji su pobijegli iz maticnih drzava zbog lose ekonomske-politicke situacije a i tvrdokornog i konzervativnog serijatskog zakona.
Dobar blog samo naprijed 5 stars 🙂
nešto kontam, ne prizivajte, moro bi se dizajn džamija mijenjat, bez vrata da budu, ni bi imo ko čime za šteke ufatit
@lolaihrsuz
Postujem tvoje misljenje jer imas na to pravo. Po tvom stavu si za Serijat, nego de mi reci kako bi ga ti uveo, na koga bi se odnosio, kako bi rijesio norme Serijata koje se kose sa demokratskim nacelima?
@ ghost-buster:
Ja nisam za šeriat u smislu Saudijske Arabije, koja kompletnu legislativu zasniva na šeriatu, ja sam samo da se za početak barem izradi neka studija o mogućnosti institucionaliziranja šeriata u okvirima sekularne države.
A da to nije nešto neizvodljivo, svjedoči praksa isprobana i potvrđena 1878.-1948. godine, kada se, putem šeriatskih sudova (koji su bili državne institucije) u privatnopravnim poslovima muslimana koristili šeriatski propisi, dakle u nasljednom i porodičnom pravu, itd.
Znači, ako neko želi da sklapa ugovore, oporuke, vjenčane ugovore, zavješta imovinu i šta tu sve već spada – na osnovu šeriata, treba mu to omogućiti i ne vidim šta je tu sporno. Ko ne želi – imao bi i dalje građanske sudove. Na takvo sam uvođenje šeriata mislio, a ne na kamenovanja i odsijecanja ruke.
Umorni izgleda vjeruje svemu sto procita u novinama.
Ali nije tesko povjerovati u ono u sta od pocetka zelis da vjerujes.
A evo malo i da se razonodimo i pogledamo kako slobodno vrijeme provode stubovi neutralnog i neovisnog novinarstva, tipa onoga kojima je umorni spreman povjerovati bez rezerve i zadrske i to cak i kad pisu takve monstruoznosti.
http://www.youtube.com/watch?v=LifmbzVzI1A
@lolaihrsuz
U pravnom smislu nemoguce je izjednacavati period 1878.-1948. i danasnje vrijeme iz vise razloga, a njavzniji razlog upravo lezi u cinjenici da je veci dio drzava do 2. svjetskog rata imala ne sekularno uredjenje. Danas imamo podjelu prava, doduse radikalnog ukljucujuci i kamenovanje i odsijecanje ruke, u Nigeriji.
Konkretno si se dotakao porodicnog i nasljednog prava. Po serijatu je dozvoljeno muskracu da ima 4 zene, po nasem postojecem pravu je zabranjena poligamija i eto ti pocetnog sukopa dva prava. A tek pravne komplikacije koje izlaze iz takve porodice. Npr. Muslimanu je dozvoljeno da ozeni krscanku, ona ne odustaje od svoje vjere, znaci on je korisnik serijata, a ona gradjanskog prava. Nakon smrti muza muslimana kako rijesiti nasljedstvo, po kojem pravu? Ili jos komplikovanije da on pored nje ima jos jednu,dvije ili tri zene muslimanke, pa tek onda kako rijesiti nasljedne odnose?
Kada smo kod privattno pravnih odnosa: Npr. ja sam korisnik gradjanskog prava, a ti serijatskog. Ja tebi prodam nesto, a ti se obavezes da mi platis nakon odredjenog vremena, ti mi ne platis i ja te tuzim. Kojem sudu da te tuzim? Serijatskom ili gradjanskom? Recimo da se to nekako rijesi i da dodjemo do suda, sta cemo s kamatom? Serijatsko pravo zabranjuje kamatu, a meni gradjansko pravo dozvoljava kamatu, pa koji god sud da je dosudi presudu nekog ce zakinuti? Jedina opcija nam je da se kao u Nigeriji podijelimo i da se zabrane pravni odnosi korisnika gradjanskog i serijatskog pravnog sistema.
pitanje za lolaihrsuz
Kako moze biti dijelomicnog uveodjenja serijatskog prava koje ce pokrivati odredjene segmente u zivotu gradjana BH ,,
I kako to urediti npr u BH koja ima ovakvo stanje tj dva potpuno razlicita entiteta u kojem u jednom dominira pravoslavci ,,u drugom muslimani i katolici.
Dali mislis da bi trebalo postaviti referendumsko pitanja u vecem entitetu i sta mislis koliko bi Bosnjaka glasalo za uvedbu serijata.
Ovo je onako vise kao predpostvka ili sta bi bilo kad bi bilo…
Iako mislim da do takve situacije nece doci,i mislim da je vecina bosnjak protiv uvodjenja serijata.
Postavljate pitanja za tipicnog pravnika u nadi da ce se ugroziti prijedlog uvodjenja Serijata u okvire BH legislative.Podjimo od jednostavnih stvari:
Serijatski brak – Mogucnost legalnog sklapanja braka u prostorima dzamija,a od lokalnog imama.
(Dakle,neka rijesenja su moguca i vjerujem da se mogu inkorporitati u nutar BH prava)
Ne postavljam pitanja zbog pobijanja prijedloga nego zato da ukazem da je nemoguce spojiti dva prava. Na pitanja koja sam ja postavio nema odgovora, ustvari nema logicnog odgovora.
Nemoguce je legalizovati serijatski brak zbog eventualnih posljedica razvoda. Po serijatu sva u braku stecena imovina u slucaju razvoda ostaje muskarcu, dok u nasem porodicnom pravu vazi da u braku stecena imovina se dijeli “fifti – fifti” medju bracnim partnerima u slucaju razvoda. Ako se vratimo Ustavu koji je u odnosu na druge zakone uvijek lex specialis onda takav pravni odnos (serijatski brak) nije ustavan jer svi gradjani imaju pravo na jednakost.
@ ghost-buster & u poluvremenu:
Vaša pitanja su izlišna ako se zna da paralelno korištenje šeriatskog prava u Austro-Ugarskoj i Kraljevini Jugoslaviji JESTE FUNKCIONIRALO, prema tome – tadašnji pravnici (i šeriatski i civilni) su iznašli rješenja za sva ta pitanja i dileme i o tome ima obimna literatura.
Što se tiče poligamije, ja bih je legalizirao – pa ko voli, nek’ izvoli. Druga žena u islamu je jedino (na osnovu šeriata) moguća uz odobrenje prve žene, tako da tu ne vidim ugrožavanje ničijih prava. Isto tako, po islamu i po šeriatu, muž je dužan da u potpunosti materijalno izdržava ženu i porodicu, prema tome… Bigamija i poligamija i nije baš pametna stvar. Ali, kako rekoh, ostavio bih svakome mogućnost izbora.
A onda neka feministkinje traže putem građanskog prava i uvođenje poliandrije, ni protiv toga nemam ništa protiv.
zaboravih samo kazati da su i Austro-Ugarska i Kraljevina Jugoslavija bile građanske, sekularne države.
@ lolaihrsuz
Poligamija i poliandrija su moralni, a gueer festival nije, kad je serijat u pitanju onda ide princip “ko voli nek izvoli” a pedere cemo fizicki mlatiti. Kako sami sebe iskljucujete.
Posto vidim da ste “znalci” historije i prava prvo bih vas zamolio da mi rijesite slucajeve iz mojih komentara, a drugo bih vas zamolio da mi objasnite kakve su slucajeve rjesavali serijatski sudovi u SHS i Austrougarskoj?
Zanimljivo kako odobravanje visezenstva prenesenog iz serijatskog zakona nailazi na odobravanja i opravdanje te vrste bracne zajednice,i primjenjivnja takve vrste zakona ,a dok drugi primjeri privatno pravnih odnosa kao npr:ugovore,nasljednicke sporove,porodicno pravo,privredno pravo,neke situacije iz gradjanskog prava pa primjere iz krivicnog prava niko ne spominje mogucnost i opciju za rijesavanje takvih primjera,ili eventualnog paralelnog dijelovanja serijatskog i gradjanaskog prava u ovakvim primjerima.
Sto se tice visezenstva to je vec godinama postala praksa,i cin koji obavljaju imami,i vidjeli smo na pojedinim primjerima kako je doslo do zloupotrebe takvih brakova,primjer : kada je jedan covjek sex napastovao kcerku svoje druge zene.
Drzavni organi su u takvim primjerima nemocni jer oni po zakonu BH niu u nikakvom srodstvu.Dali vi koji zelite visezenstvo odobravate i slicne moguce zloupotrebe takve prirode..
Stjecem utisak da pojedinci u ovim komentarima imaju manjak/visak sexualnih aktivnost pa bi im eventualno uvodjenje visezenstva iz serijatskog zakona dobro doslo za praznjenje/punjenje sexulane energije.
Oni sa manjkom mogli bi steci dodatnu legalnu prakticnu nastavu i edukaciju ,a ovi sa viskom bi bez problema mogli da prazne visak naboja te vrste bez straha od “saznace zena da se kurvam””
Koji ce mi 2,3,ili 4 zene,kad ponekad ni ovu jednu nemogu izmiriti svim obavezama bilo materijalne,moralne ili bilo koje prirode..
Feministicki pokret je slab paravan za rijesavanje problema zena koje zive u daleko naprednijim sredinama,kako bi tek funkcionisale u drzavi koja ima serijatsko uredjenje,njihov polozaj bi tek tada dobio dimenziju robinja,pa jos legalnih..
Za zapitati se je,mnogo sta!!!
@ ghost-buster:
isuviše olahko generaliziraš stvari.
Ja protiv homoseksualaca, lezbijki, transvestita, gejeva, kvireva, Brüne (i koga već ne) nemam apsolutno ništa protiv, ja bih sutra prvi glasao za donošenje zakona protiv diskriminacije te populacije. Lično, homoseksualizam ne posmatram kao razvrat, ali ni kao “seksualno opredjeljenje”, nego kao poremećaj seksualnosti. Nije normalno i tačka. Uprkos tome, protiv sam svake diskriminacije tih osoba i nasilja. Što se tiče queer festivala, bio sam protiv onoga u Sarajevu, jer one dvije, da ih ne spominjem, nisu imale u cilju tobože skrenuti pažnju na problem ugroženosti ljudskih prava queer osoba, nego da queer festivalom, “slučajno” zakazanom za 27. noć Ramazana, isprovociraju Bošnjake – muslimane i da još jednom prikažu Sarajevo kao, tobože, netolerantnu sredinu gdje su nebošnjaci ugroženi. Onakva reakcija im je došla k'o naručena.
Zahtjev da ti neko ovdje “rješava” (?!) hipotetičke slučajeve koji se naveo je neumjestan i bezobrazan. Za to se obrati profesoru koji predaje šeriatsko pravo na FIN-u, ili pak – uzmi literaturu koju su koristili studenti na Visokoj šeriatsko-sudačkoj školi u Sarajevu (studiju islamskog prava, pokrenutog od Zemaljske vlade i Islamske zajednice u vrijeme A-U), ima u Gazi Husrev-begovoj biblioteci.
A što se tiče šeriatskih sudova u Austro-Ugarskoj, mislim da sam ponovio triput da su rješavali privatnopravne stvari iz života muslimana u BiH, od vjenčanja, razvoda, rasprava oko nasljedstva, uvakufljenja, itd. itd. O tome možeš pročitati u bilo kojoj sintezi povijesti BiH i Bošnjaka u vrijeme Austro-Ugarske. Za početak uzmi od R. Donia-e, “Islam pod dvoglavim orlom”.
@lolaihrsuz
Evo ti konkretno pitanje. Da li ce zene primjenom serijata u serijatskim sudovima u pogledu razvoda biti diskriminisane?
Ghost-B
Koje smijesno ti pitanje postavi.
Treba li ti na to odgovor.
U S Arabiji zene nesmiju polagati vozacki ispit..
Zar to nije diskriminacija.
Zamjena teza.Naime,posmatrate stvar previse etnocentricno,bez ikakvog uvazavanja kulturnog relativizima.Unutar Serijata zena nije diskriminirana,ali gledano iz perspektive ostalih drustvenih sistema,ona djeluje diskriminirano.Slicno tome,pogled iz Serijata (Serijatskog sistema) daje sliku ponizene i obezpravljene zene,a unutar okvira “savremenog” drustva.
ucenjak:
dobro vidjenje,,
dodao bih
Diskriminirana je i u Serijatskom sistemu i ovom demokratsko-liberalnom.
Jedina je razlika je sto u uredjenijim zemljama demokratska nacela daju pravo i mogucnost zenama da se pobune,da se organizuju,,udruze u neku vrstu drustvene zajednice koja ce zastupati njihova prava i obaveze,cak i stranku koja moze aplicirati i izaci na izbore i imati svoj glas u svim oblicima vlasti..
I to je ono sto je cini ravnopravnijom i manje diskrimiranom za razliku od zena koje zive pod serijatskim pravilima.
Sa druge strane,zenino bivstvo se svodi na puku fizicku privlacnost,te ona u ekstremnim slucajevima postaje samo “roba”.Da li je prividna sloboda vrijedna pozicije robinje muskih strasti – ne znam.
Mislim da je moje pitanje se odnosilo na razvod braka. Bez zamjena teza, bez pogleda iz savremenog drustva u serijat i obrnuto. Prema serijatu prilikom razvoda braka zena ostaje bez ijednog dijela imovine stecene u braku, dok po danasnjem porodicnom zakonu BiH prilikom razvoda braka imovina stecena u braku se dijeli fifti-fifti. Da li bi uvodjenjem serijata po modelu iz Austro-Ugarske ili Kraljevine SHS zene bile diskriminisane u odnosu na ostale zene???
ghost-buster,koliko sam upoznat zena u Serijatu dobiva znacajnu sumu imovine ili novca,a prilikom ulaska u brak.Ta svojina je neotudjivo njena.
@ucenjak
Ja pricam o razvodu braka, a ne o ulasku u brak.
BTW: Znacajna suma novca znaci sta? Koliko je to novca? Imaju li bosnjaci toliko novca? Ko daje taj novac?
ucenjak:
Eto kakav si mi ti vjernik i poklonik serijatskog zakona ako neznas da se sredstva koja zena dobija od muza prilikom ulazka u brak zovu mehr.
A pitanje tebi,ako se mehr moze dati i u zlatu,koliko bi to trebalo biti zlata ako znamo da je cijena zlata cca 5000 km..Ko ima tolike kolicine zlata,i sta ako je bogatstvo steceno u braku puno vece od dogovorenog mehra..
ghost-b
Valjda ce ti ovo biti dostatan odgovor.A s obzirom da ima bezobraznih muskaraca u krajnjem slucaju zena ostaje bez icega,dakle bez sredstava za zivot,a njegovo namirenje bice na Ahhiretu,dakle,kako god okrenes moze se izbjeci i davanje mehra(sredstava kojom se zena obebedjuje) a i isplata istog ako se brak razvrgava.Zavisi od dobre volje muskarca,,jer on se pita,a zena je tu da sprovodi njegovu volju,i zelju.
“Ostvarenje materijalnog prava ugovorenog prilikom sklapanja šerijatskog braka zavisi od svijesti i savjesti bračnih drugova, kao što je to slučaj i sa ostalim šerijatskim propisima, budući da šerijatsko pravo nije dio pozitivnog prava kod nas, već se primjenjuje kao vjersko pravo i njegova ne/primjena sankcionisana je isključivo vjerskom, eshatološkom kaznom, odnosno kvalifikacijom ne/djela kao grijeha za koji će se odgovarati na Ahiretu. Supruga koja dobije razvod ne treba se odricati prava na mehr, treba insistirati na njemu i zahtijevati njegovo izvršenje, a ako se muž ogluši, namirenje će biti na Ahiretu.
Uostalom, takvog prava u građanski sklopljenom braku nema nikako, pa nema potraživanja ni na ovom ni na budućem svijetu. Tamo gdje se šerijat primjenjuje, može se potraživati i realizirati na ovom svijetu, a tamo gdje se ne primjenjuje u pravosudnom sistemu, ostaje mogućnost njegove primjene u sferi vjersko-moralnog prava, ali je i njegovo sankcionisanje samo u toj sferi . To supružnici kod sklapanja šerijatskog braka znaju. Supruga, uostalom može uvjetovati sklapanje braka trenutnom isplatom mehra, ukoliko muž prihvati taj uvjet i time se osigurati za slučaj razvoda braka. Mogu i u okviru građanskog braka ugovoriti klauzulu o odšteti u slučaju razvoda braka krivicom muža i da ta odšteta bude odgodni mehr. Hoće li muž prihvatiti taj uvjet to je drugo pitanje. Isplata odgodnog mehra (mehri muedždžel) inače postaje obavezom u slučaju smrti muža ili razvoda braka. Nemamo evidenciju o tome da li je neko ostvario svoje pravo po spomenutom osnovu, budući da Islamska zajednica ne vodi brakorazvodne procedure, već je to u isključivoj nadležnosti državnih sudova.
ucenjak:
Iskreno,ali ovo je vrlo bijedan i mizeran stav prema zenskom rodu,,,UOPSTE,,,
Sta ti zanci “robinja muskih strasti”,,,ako ti zena-supruga,treba samo za zadovoljavanje tvojih sexualnih fantazija,(idi brate u javnu kucu i tamo istresi svoj bijes i svoje potrebe) uz ovako misljenje o zenskom rodu moj savjet je da se nikada nezenis,,a ako jesi zalim sudbinu i zivot tvoje supruge.
Eto zasto je u serijatu zena apsolutno diskriminirana,i potlacena muskom rodu…
“”””Sa druge strane,zenino bivstvo se svodi na puku fizicku privlacnost,te ona u ekstremnim slucajevima postaje samo “roba”.Da li je prividna sloboda vrijedna pozicije robinje muskih strasti – ne znam.””””””
budi svoj